Weekverslag 3 Sabrina - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu Weekverslag 3 Sabrina - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu

Weekverslag 3 Sabrina

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2013 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Waar ga ik verslag nummer 3 mee beginnen, is best lastig, want je doet eigenlijk bijna elke dag hetzelfde als je aan het werk bent.

Afgelopen week hebben we weer van dinsdag t/m zaterdag gewerkt, dagen van 8 tot 4 gewoon.
De meeste werkdagen hier doe je eigenlijk wel dezelfde dingen, dat is de reden dat ik hier zelf niet voor zou kiezen, ik hou meer van afwisseling van de producten, vaak zijn ze wel iets anders, maar alleen omdat ze anders worden afgemaakt of dat er net wat anders mee wordt gedaan.
Je merkt wel dat onze begeleiders het leuk vindt dat er stagiaires zijn, ze gaan namelijk nu ook weer andere producten proberen en dingen maken, die niet zo vaak worden gemaakt.

In mijn vorige verslag heb ik al over wat producten verteld en als je dan aan het werk bent, bedenk je weer wat dingen. Elke dag voor het buffet maak je 5 verschillende producten, alles op 3 platen. Ook maak je 5 platen met fla, dit lijkt een beetje op creme brulee, dit zit in cakeblikken en dan stort je 2 van die cakeblikken op 1 plaat, je hebt er dus in totaal 10.
Ook heb je nog een soort van drilpudding, hiervan stort je er elke dag 3, allemaal op een aparte plaat, hiervan heb je ook aardig wat verschillende smaken, onder andere: limoen, kiwi, sinaasappel, aardbei en nog een paar smaken.

Woensdag heb ik weer een groot hart gemaakt, weer met fruit. Ik mocht me nu helemaal alleen uitleven, en zelf weten wat voor fruit ik erop wilde. De vorige keer was het zo dat de vader had gezegd wat voor soorten fruit erop moesten, nu mocht ik zelf naar de fruit koelkast gaan en wat leuks uitkiezen. Wat ik er allemaal op had gedaan, was kiwi, druiven, meloen, mandarijn, banaan en papaja.

Donderdag was het natuurlijk valentijnsdag, toen stond alles in het teken van aardbeien, we begonnen met coupes te vullen met aardbeien en 'slagroom'. Hiervan hebben we er zeker 300 gemaakt, ze vielen namelijk erg in de smaak.
Ook moesten de taarten en gebakjes allemaal met aardbeien worden afgemaakt, dit was waarschijnlijk omdat ze hier nooit met aardbeien werken, alleen met diepvries aardbeien, iedereen was dus gewoon blij met de aardbeien.
Ook omdat het valentijnsdag was, gingen we nog een groot hart maken, deze werd afgemaakt met chocolade, deze taart was voor het personeel. Dit was een groot hart en met daarop een klein hartje. Bijna alles was chocolade op deze taart, omdat ze wisten dat het personeel dat het lekkerste vindt.





Deze week hebben we ook nog hele leuke chocolade puntjes gemaakt, soort van torentjes.
Het was een grote plaat, wat bestond uit chocoladekapsel en chocoladeslagroom. Dit was al eerder gemaakt en ingevroren. Wat wij nu moesten doen, was deze plak in repen snijden, en deze schuin door midden snijden. Daarna moest je ze als een toren tegen elkaar aan zetten en dan afsmeren met chocolade slagroom. Toen werd er chocolade saus overheen gegoten, en toen moesten we ze snijden. Zag er erg leuk uit.

Deze week hebben we gelukkig niet zo veel fruit/rauwkost of andere gekke dingen te hoeven snijden, we hadden namelijk bij onze begeleider aangegeven dat we dit niet zo leuk vonden. Onze begeleider is toen bij de chef geweest en toen is er afgesproken dat als we niks meer te doen hebben we alleen fruit hoeven te snijden, en dat het echt alleen fruit is, wat dit valt wel een beetje onder de bakkerij.
Het vervelende hiervan is, dat de chef ons niet meer samen vrij wilde geven. Zondag waren we nog wel samen vrij, dit viel nog onder vorige week. Maar deze week was ik maandag en dinsdag vrij, en is linsey woensdag en donderdag vrij. Dit vinden we wel erg jammer, want we hebben nog wel wat leuke uitstapjes op de planning staan, dus we hopen dat we nog wel 1 dag samen vrij krijgen.

Zondag hebben we samen lekker aan het strand gelegen en zijn we daarna in Puerto Rico even gaan shoppen en daarna hebben we lekker gegeten.
Maandag ben ik lekker aan het zwembad gaan liggen met een ander meisje, die bij de receptie werkt, daarna ben ik nog even wat boodschapjes met dat meisje gaan doen.

Vandaag ga ik lekker met onze buurmeisjes naar een lounge, dit is met heerlijke lounge bedden en verschillende zwembaden, hier kun je lekker wat drinken en van de zon genieten.

Als we werken zijn we om 4 uur klaar dan gaan we vaak even wat drinken, daarna douchen en om half 6 moeten we onze kleren bij de wasserette brengen, deze is namelijk open van half 8 tot half 4 en van half 6 tot 6 uur. Omdat wij pas om 4 uur zijn, moeten we om half 6 gaan. Na de wasserette gaan we meestal gelijk door naar het eten.
Daarna nog even naar de kamer en soms gaan we even bij de buurmeisjes zitten of zij hier. Soms gaan we nog even naar de minidisco of nog wel eens bij de show kijken, of aan de bar wat drinken. En als we het echt zat zijn, gaan we lekker op de kamer tv kijken, hebben helaas alleen rtl 4 en een soort van ned 1.

Wat erg gezellig is dat naast ons in de kamer erg gezellige meiden zitten, waar we goed mee overweg kunnen. Eerst moesten ze naar een andere kamer. Maar gelukkig zijn ze weer terug.
We delen met hen ook de badkamer, dus je kunt via de badkamer gewoon naar hun kamer lopen en zij naar ons.

Nou volgens mij heb ik weer een hoop verteld, ik hoop dat jullie het weer met plezier lezen.

Heel veel zonnige groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 13575

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 12 April 2013

Stage in Gran Canaria

Landen bezocht: