Ons eerste week verslag! - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu Ons eerste week verslag! - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu

Ons eerste week verslag!

04 Februari 2013 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Jaja het was ineens zover, woensdag 30 januari zou alles gaan beginnen, we moesten voor het eerst vlliegen, wat ons erg goed beviel. Maar helaas hadden we erge tegenwind, dus hebben we 1,5 uur langer over het vliegen gedaan. Nadat we eerst op Tenerief waren geland voor een tussenstop, zijn we daarna nog 40 minutjes verder gaan vliegen naar Gran Canaria. Hier kwamen we aan, maar stond helaas de taxi er niet. Toen een gewone taxi naar het hotel genomen.

Hier kwamen we aan en gingen we eerst even een praatje maken met de subdirecteur, over de regels enzo. Toen zijn we naar onze kamer gegaan, en zijn we lekker optijd gaan slapen, want het was best een vermoeiende dag.

Toen waren we donderdag 31 januari nog lekker een dagje vrij, even langs de chef gegaan, waarmee we moesten werken, ons uniform wezen regelen. Daarna zijn we even lekker naar het stadje puerto rico gelopen, omdat we nog wat dingetjes moesten kopen. Toen we daar van terug waren zijn we snel bij het zwembad gaan liggen, en heerlijk liggen zonnen.

Toen vrijdag 1 februari was onze eerste werkdag, we werken van 8 tot 4, om 7 uur ging de wekker, toen onze outfits aangedaan en toen wat gegeten aan het 'geweldige' ontbijt. Om 8 uur moesten we eerst naar de chef van de keuken en bakkerij. Even gekeken naar het rooster, en de vrije daagjes. Eenmaal in de bakkerij moesten we allemaal kleine gebakjes netjes presenteren op plaatjes. Daarna gingen we allemaal kleine gebakjes maken (een schepje met gele room en een stukje fruit), mousse maken en netjes in schalen presenteren. Ook moesten we nog chocoladehoorntjes en korsthoorntjes vullen met Nada (soort van slagroom).
Ook hebben we een hele grote taart gemaakt van 1meter bij 80cm. Deze was voor het personeel, omdat er een 'doel' was bereikt.
Om half 2 gingen we middag eten, wat hier warm eten is. Daarna om 2 uur, hadden ze gevraagt van de keuken of wij wilde helpen met fruit snijden voor het buffet, dat hebben we tot half 4 gedaan, en toen was onze eerste werkdag om.
Daarna nog lekker bij het zwembad gelegen, toen weer gegeten en optijd gaan slapen.

Zaterdags was onze 2e werkdag, toen was er een andere begeleider, de zoon van de andere begeleider van vrijdag. Sabrina moest eerst even helpen in de keuken, en Linsey ging vast met olivier mee om mousse te maken, om 9 uur ging Sabrina ook weer naar de bakkerij. Toen zijn we samen weer wat dingen op platen gaan zetten en weer kleine verschillende gebakjes gaan maken. Ook hebben we soesjes gevuld en pudding gemaakt, de dag vloog voorbij. Ook gingen we om 2 uur weer in de keuken helpen, om kwart voor 4 waren we hier klaar, en moesten we bij de subdirecteur langskomen om te vertellen hoe het ging en om nog wat vragen te stellen. Daarna wat gaan eten, en toen eventjes buiten wat rond gelopen en wat dingetjes bekeken, en optijd gaan slapen.

Ook moesten we zondags werken, wat niet op een zondag leek. Ook nu moesten we weer mousse maken, weer andere kleine gebakjes, taarten afmaken. Ook nu werkte we met olivier, hij probeert ons een hoop spaanse woordjes te leren, en proberen we hem nederlandse woorden te leren, als we iets uit de koelkast moeten pakken, noemt die het ook koelkast, dus wel erg handig. Omdat hij onze namen niet kan onthouden, noemt hij ons Lin en Pien, en omdat hij vertelde dat zn vrienden hem konijn noemen, noemen wij hem Flappie.
Elke dag moeten we ook rond half 1 naar het restaurant om daar voor de lunch het dessert neer te zetten. Ook vandaag hebben we weer fruit gesneden.
Na het werken zijn we lekker gaan douche en rustig gaan eten en zijn we in de avond naar een show wezen kijken, een flamingo show, was erg leuk.

Vandaag waren we lekker vrij, eerst even uitgeslapen, toen lekker ontbeten (met crossantjes, die we van onze begeleiders hadden). Na het ontbijt zijn we naar puerto rico gaan lopen om wat boodschapjes te doen. Toen alles weggebracht en weer naar puerto rico gegaan om te genieten van het strand. Hier lekker paar uurtje gelegen, rond half 3 zijn we lekker een sandwich gaan eten bij een restaurantje.
Na het eten, weer terug gelopen naar het hotel, en daar toen lekker gaan douche, nog een stokbroodje gegeten en dit verslag gaan maken.

Dit was ons eerste verslag, we hopen dat iedereen dit met plezier leest.

Dikke knuffel uit het zonnige Gran Canaria.

• 05 Februari 2013 - 10:15

Wendy:

Hallo Dames,

Heel erg leuk om zo te lezen wat jullie zoal hebben gedaan in jullie eerste week.
    Heel veel succes en geniet van het lekkere weer.

Doeii Wendy