Weekverslag 4 Linsey - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu Weekverslag 4 Linsey - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu

Weekverslag 4 Linsey

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2013 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Zo daar ga ik dan eindelijk aan verslag nummer 4 beginnen. Eigenlijk is het best wel moeilijk om een verslag te schrijven omdat ik meestal mijn verslagen schrijf van maandag tot en met zondag. Maar was afgelopen week op woensdag en donderdag vrij dus moet nu heel hard nadenken wat ik nou vorige week maandag en dinsdag heb gedaan. Ik ga proberen om er weer wat van te maken.
Elke dag gaat de wekker om 7 uur. Best wel vervelend en moeilijk om in je eentje uit bed te komen aangezien Sabrina nog lekker lag te slapen omdat zij vrij was en omdat ik kom altijd als laatste uit bed. Maarja omdat we niet samen vrij waren kwam ik er dan eindelijk om 07.20 uit me bed.
Nog met een half duf hoofd me aankleden en natuurlijk niet me pasje vergeten anders kom ik de kamer niet in. Het is wel makkelijk dat je in minder dan 5 minuten bij je werk bent. De gang uit 2 trappen naar boven weer een gang door en je bent er al. Maar eerst even ontbijten voordat we beginnen met werken. Het ontbijt bestaat altijd uit kaas, ham, salami en soms een andere vleeswaren. Dan heb je 2 verschillende soorten yoghurt (banaan, aardbei, naturel) en 2 verschillende soorten muesli. Daarna liggen en er meestal appels of peren of bananen. En dan heb je een bak met harde broodjes. En ergens heb je een bak staan met kleine kuipjes boter en jam. S ’morgens drinken we altijd een glas water. Nu we hier 4 weken zitten mis ik toch wel een bruine boterham met hagelslag of lekkere kaas.
Na het ontbijten ging ik toen om iets voor 8 naar de bakkerij. De bakkerij zit namelijk naast onze kantine. Als je in je eentje werk moet je best aardig door werken want Sabrina en ik doen altijd het buffet samen. Onze begeleider helpt wel maar is ook vaak dingen halen of met mensen praten. Nu ik in me eentje aan het werk was leer je de taal wel beter want je praat alleen engels en je leert Spaanse woorden. Rond kwart over 12 de kar halen voor het buffet en tussen half 1 en 1 uur naar het buffet om het buffet klaar te zetten.
Om half 2 hebben we pauze eerst even naar de kamer toen en dan lunchen. Het is altijd een verrassing wat er met de lunch te eten is. Er ligt zowat altijd elke dag patat/rijst/aardappelen, vlees en groenten. Er ligt ook altijd komkommer, tomaat, soort vis, sla, soort salade en knoflooksaus. Af en toe ligt er geen vlees en dan eten we brood met komkommer of tomaat. Om 2 uur weer verder met werken en dan om 4 uur al weer klaar. Meestal op de kamer ff slapen, douche en om half 6 moet we alweer bij de wasserette zijn. Vieze kleren brengen en de schone weer ophalen. Dan avondeten, is weer hetzelfde eten als s’ middags. S ’avonds gaan we soms nog wel eens kijken bij de minidisco of bij een avond show.
De dagen dat ik in me eentje moest werken ging aardig snel voorbij. In me eentje werken valt eigenlijk wel mee, veel Spaanse woorden geleerd en weer wat aardig engels gepraat. Ik zag eigenlijk meer tegen de vrije dagen in me eentje op. Nu kunnen we namelijk helemaal niet zulke leuke dingen doen met ze tweeën. Heb me de dagen dat ik in me eentje vrij ben wel vermaakt beetje bij het zwembad liggen met de buurmeisjes en nog even naar Puerto Rico geweest, foto’s uploaden en natuurlijk me verslag schrijven
We doen elke dag steeds hetzelfde alleen was het deze week iets anders. Woensdag bestond het hotel waar wij in verblijven 10 jaar. Hiervoor hebben we op vrijdag een taart met een foto van het hotel gemaakt voor de gasten. Deze taart was gevuld en bedekt met chocola en volgende dag was er ook maar een heel klein stukje over. Er werd deze week ook een taart voor carnaval gemaakt maar die dag was ik vrij.
Meestal moeten we in de middag 12 platen met op elke plaat 20 croissants (kant en klaar uit de vriezer)klaar zetten. Deze week kwamen er ook anderen producten bij. Namelijk chocolade croissantjes, koffiebroodjes, chocoladevlechtjes, puddingbroodjes en kleine vierkanten bladerdeeghapjes en verschillende vulling.
Mijn volgende verslag zal ik weer iets anders beschrijven!

Zonnige groetjes uit Gran Canaria!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 13582

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 12 April 2013

Stage in Gran Canaria

Landen bezocht: