Weekverslag 9 Linsey - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu Weekverslag 9 Linsey - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu

Weekverslag 9 Linsey

04 April 2013 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Daar beginnen we dan alweer met weekverslag 9. De tijd gaat nu echt super snel. Vandaag om precies te zijn nog maar 8 dagen. Dat betekent dus dat we hier al 64 dagen zitten. Als je het zo bekijkt is dat al best wel veel. Vandaag en gister was ik lekker vrij. Alvast me koffer een beetje ingepakt en voor de laatste keer de badkamer schoon gemaakt.

Vorige week waren we samen op dinsdag vrij. Toen zijn we lekker naar het strand geweest van Amadores. 2 ligbedjes en een parasol gehuurd. En heerlijk genoten van onze vrije dag. Nog lekker in de zee gezwommen was wel erg kou Brrr! Smiddags lekker gegeten bij de Heineken bar. Is een Nederlands restaurant wat word gerund door de zoon van Marianne Weber.

Vorige week donderdag was het weer aardbeien dag. Maar dit was niet een normale aardbeien dag. Deze donderdag moesten we namelijk 50 kilo aardbeien schoonmaken in plaats van 25 kilo. Dit kwam omdat er ook gasten kwamen eten die normaal niet eten in het restaurant.

Vrijdag voor het laatst met vader samen gewerkt. We zien hem nog wel want vrijdag 12 april is weer zijn eerste werkdag.
Afgelopen zondag hadden we andere werktijden dan normaal. Zaterdag was namelijk de chef van de keuken wezen vragen of wij een keertje in het restaurant wilde gaan staan om fruit spiesjes te maken. Wij snijden altijd het fruit dus leek het ons wel leuk om een keertje te zien hoe het nou in het restaurant aan toe ging. Dus onze zondag om 8 uur beginnen tot 1 uur. Vanaf ongeveer half 12, 12 uur gingen we het fruit schoonmaken. Deze keer was het meloen, watermeloen, kiwi en papaja. Toen om 1 uur waren we klaar. S ‘avonds om 6 uur waren we weer in de keuken maar het bleek dat we er pas om half 7 hoefden te zijn. Dus toen gingen we nog maar even naar buiten. Om half 7 gingen we beginnen. Op het begin stonden we alle twee bij het fruit spies te maken, maar na 15 minuten ging ik met een kok helpen. Die 3 uur s ’avonds werken waren echt snel gegaan. Ik moest namelijk controleren of het buffet vol stond en of er wat bijgevuld moest worden. Het eerst wat bijgevuld moest worden waren de Gamba’s, dus naar de keuken een bak pakken gamba’s erin, de bak op een kar en naar het buffet Gamba’s bijvullen en weer terug. Zo ging het 3 uur achter elkaar aan 1 stuk door. Tomaten, sla, komkommers, ijs, mousse, gamba’s, gemixt sla en nog veel meer. Af en toe even met Sabrina praten en voor haar nog fruit halen. Heb wel gemerkt dat je moet laten zien dat je er bent anders blijven mensen maar voor je staan. Toen we om half 10 klaar waren hebben we lekker pizza gegeten. En toen naar bed. Volgende dag namelijk weer om 8 uur beginnen.

Deze week waren we niet samen vrij omdat vader op vakantie is. De week gaat dan wel super snel. Sabrina was namelijk maandag en dinsdag vrij en ik gister en vandaag.
Morgen de laatste dag met Oliver werken hij is namelijk zaterdag en zondag vrij. David komt dus met ons zaterdag en zondag werken. En dan maandag tot en met vrijdag heerlijk vrij.
Over dit verslag schrijven heb ik een aardig tijdje over gedaan. Vanmorgen deed met internet het namelijk niet en toen die het deed een stukje getypt. Tussen door nog tosti gemaakt en gegeten met Sabrina, net even naar de wasserette geweest. Wilde eigenlijk vandaag naar het zwembad maar het is er helaas niet van gekomen. Maarja vanaf maandag 5 dagen heerlijk genieten.

Morgen komen Sabrina haar ouders. Super leuk eindelijk weer mensen die je kent. En morgen gaat onze laatste week in.
Tot Volgende week, Adios!!!!