weekverslag 9 Sabrina - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu weekverslag 9 Sabrina - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Sabrinalinsey - WaarBenJij.nu

weekverslag 9 Sabrina

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2013 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Wat gaan de dagen opeens snel, nog maar 11 dagen. En dan komen we weer naar Nederland.
Het koude Nederland, ik hoop dat het tegen de tijd dat wij komen, wel wat warmer is, want van 25 graden naar 0 graden, is een groot verschil.
Vrijdag komen papa, mama en Elies hier al heen, wel leuk hoor, gaat nu echt snel opeens.

Vorige week dinsdag waren Linsey en ik samen vrij, zijn toen lekker naar het strand gegaan van Amadores, je kan namelijk naar Puerto Rico of naar Amadores. Puerto rico heeft heel erg fijn zand, en Amadores zijn meer kleinere steentjes.
We hadden lekker 2 ligbedjes gehuurd en een parasol, en konden lekker genieten. Lekker stukje in de zee gezwommen, die erg koud is (maar Nederland is kouder), als je eenmaal door bent, is de zee wel lekker hoor. Toen hebben we lekker liggen zonnen. En tussen de middag zijn we naar de Heineken bar geweest, dit is een Nederlands restaurant, en het is van de zoon van Marianne weber. Best raar, dat je wat in het Nederlands kon bestellen, we hebben lekker een frikandel en patatjes op. En zijn daarna weer lekker in het zonnetje gaan liggen.

Deze week werkte we voor het laatst met de vader, want hij heeft nu vakantie. We zien hem nog wel voor we naar Nederland gaan, want op 12 april is zijn eerste werkdag weer.

Afgelopen donderdag voelde Linsey en ik ons een aardbei. Elke donderdag bij het ontbijt zijn er aardbeien met slagroom, normaal is het ongeveer 25 kilo aardbeien, maar omdat het hier ook een soort van Pasen is ( maar dan Donderdag en Vrijdag) kwamen er ook gasten gewoon ontbijten. Daarom moesten we 50 kilo aardbeien schoonmaken, en dat waren er veel.
Normaal ben je rond half 11 klaar met het buffet voor die avond, alleen moesten we nu om half 11 nog beginnen, maar we hebben alles gewoon op tijd afgekregen gelukkig.

Zaterdag was de chef van de keuken naar Oliver toe gegaan, en gevraagd of 1 van ons op zondag in het restaurant wilde helpen, omdat er op zondag altijd fruitspiesjes met een chocolade fontein is. Dit leek ons wel leuk, daarom is de oplossing gekomen, dat we samen van 8 tot 1 moesten werken, en dan in de avond van 18.30 tot 21.30. Ik heb toen fruitspiesjes gemaakt, en Linsey heeft een kok geholpen om alles van het buffet, bij te vullen.
Wat erg grappig was, dat de mensen niet wisten, dat ik Nederlands ben. Dus begonnen ze te praten, en praten ik in het Nederlands terug, en daar keken de mensen dat wel gek van op. Wel erg leuk om een keer contact te hebben met de gasten in het hotel. Want dat hebben wij helemaal niet echt. Alleen als je bij een show gaat kijken of bij het zwembad ligt. Je merkt dan wel, dat de gasten het leuk vinden om een praatje met je te maken. Dus dat was wel erg gezellig.

Wat kan ik nog schrijven over het werk? Afgelopen vrijdag moesten er ook verschillende speciale desserts gemaakt worden, een taart met chocolade en mascarpone, glazen met limoen mousse en stukjes brownie in een saus. Waarom dit was, weten we nog steeds niet, want alleen de vader was er toen. En dat soort dingen begrijpen we helaas niet, als hij dit uitlegt.

Wat ik volgens mij vorige week in mijn verslag nog niet heb verteld, is dat we tot zondags hoeven te werken, dus dat we van maandag tot vrijdag lekker vrij hebben. Dus we kunnen lekker nog genieten van het zonnetje, en leuke dingen gaan doen. En gezellig met me ouders :).

Vandaag en morgen lekker vrij, maar niet te veel doen. Even lekker rustig aan.
Daarna nog 5 daagjes werken, en dan lekker vrij ;).
Dit was het weer voor deze week, ik hoop dat het in Nederland snel wat warmer wordt, want de korte broeken, en hemdjes bevallen mij wel erg goed.

Groetjes uit het ZONNIGE Gran Canaria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 13545

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 12 April 2013

Stage in Gran Canaria

Landen bezocht: